Stránky

pondelok 30. mája 2011

Orechová torta s marcipánom

Priznám sa, že receptom z časopisov veľmi neverím, ale tento ma dostal. Je jednoduchý a výborný. Kto má rád veľmi sladké tomu ho priam odporúčam.

Cesto:
  • 50 g masla
  • 4 vajcia
  • 125 g práškového cukru
  • štyri polievkové lyžice teplej vody
  • 75 g hladkej múky
  • 1 čajová lyžička kypriaceho prášku
  • 75 g škrobu
  • 2 polievkové lyžice kakaa
Plnka:
  • 3 polievkové lyžice rumu
  • 500 ml smotany na šľahanie
  • 2 stužovače na šľahačku
  • dve polievkové lyžice pravého vanilkového cukru
  • 170 g orechov
Na ozdobenie:
  • marcipánovú deku
  • 200 g mliečnej čokolády
  • mandľové lupienky

Ako prvé som si nechala roztopiť maslo, aby mi stihlo vychladnúť kým ho budem potrebovať. Tortové cesto som pripravovala ako bežné piškótové cesto. Oddelila som si žĺtky od bielkov.
K žĺtkom som pridala cukor, štyri lyžice teplej vody a vymiešala som to do hustého krému. Následne som pomaly pridávala sypké časti - múku zmiešanú s kypriacim práškom, škrob a kakao na striedačku s roztopeným maslom.
Pripravené cesto som naliala do tortovej formy, ktorú som mala vymastenú maslom a vysypanú hrubou múkou a následne som vo vyhriatej rúre piekla na 180 stupňov asi 30 minút. Cesto však odporúčam sledovať lebo predsa len nie každá rúra pečie rovnako.
Po dopečení som cesto nechala vychladnúť a pripravila som si plnku. Vyšľahala som si šľahačkovú smotanu s vanilkou a stužovačom a pridala som pomleté orechy. Z plnky je potrebné si odobrať asi 5 lyžíc, aby sme mohli potrieť vrch torty, na ktorý budeme ukladať marcipánovú deku.
Vychladnuté cesto som rozrezala na polovicu a spodný plát som pokvapkala rumom. Navrstvila som na neho orechovú šľahačku a prikryla som ho vrchným plátom cesta.
Celú tortu som potrela zvyšnou šľahačkou a potiahla som ju marcipánovou dekou.
Následne som si vo vodnom kúpeli roztopila čokoládu a keďže to nebola klasická čokoládová poleva spracovaná s tukom, bola trochu hustejšia a na tortu ju bolo treba skôr natrieť ako vyliať.

Tortu som ozdobila mandľovými lupienkami, marcipánovými a čokoládovými hoblinkami.
Zdroj: Plus 7 dní

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára