Stránky

nedeľa 7. augusta 2011

Kysnutý makovo jahodový koláč

Dnes som stavila na experiment. Spojenie maku a jahôd je pre mňa netradičná kombinácia a navyše pečenie podľa časopisu je dosť riskantná záležitosť. Nakoniec to ale nedopadlo tak katastrofálne ako som očakávala a koláč sa upiekol, je krájateľný, jedlý, takže misia úspešne splnená...
...a musím konštatovať, že je ozaj vydarený. Cesto nie je tradične ťažké ako bývajú kysnuté cestá práve naopak je veľmi jemné a dobre sa s ním pracuje. Maková plnka pripomína chuťou vianočné pupáky alebo "bobaľky" a v kombinácii s jahodami a vanilkovou polevou skutočne neprekáža. Koláč nie je prehnane sladký, čo mne osobne vyhovuje.

Cesto:
  • 350 g hladkej múky
  • 100 g masla
  • 70 g cukru
  • 1,7 dl mlieka (podľa potreby)
  • 1 žĺtok
  • jeden sáčok sušeného droždia
  • štipka soli
Maková plnka:
  • 200 g maku
  • 3dl mlieka
  • 3 lyžice hnedého cukru
  • 30 g masla
  • 3 plátky toastového chleba
  • štipka soli
Vanilková plnka:
  • 4,5 dl mlieka
  • 1 Zlatý Klas
  • 4 lyžice cukru
  • štipka soli
  • 2 žĺtka
Ostatné:
  • alkohol - Amaretto

Cesto som pripravila v domácej pekárničke, takže najprv som dala do nádoby tekuté zložky-mlieko, žĺtok, maslo a k tomu sypké ingrediencie-múka, cukor, soľ, kvások. Cesto som vypracovala, nechala podkysnúť a medzi tým som si pripravila makovú plnku a z mrazáka som vytiahla prvý sáčok tohtoročných mrazených jahôd. Nakysnuté cesto som rozváľala na doske, preniesla som ho na maslom vymastený plech a natrela na vrch makovú plnku. Tú som pripravila zmiešaním a prevarením všetkých surovín, pričom na záver som pridala na malé kocky nakrájaný toastový chlieb a práve ten dal plnke "bobaľkový" charakter. Na mak som uložila jahody, ktoré som pokvapkala alkoholom-môže byť ľubovoľný, ja som zvolila Amaretto.
Rúru som mala predhriatu na 170 stupňov a koláč sa mohol 20 minút zapekať. Kým sa to všetko pieklo, uvarila som vanilkovú zálievku klasicky ako puding a po 20 minútach som ňou preliala jahody.
Zase som koláč piekla 20 minút a potom už len mlsala.
Zdroj:Kuchyne.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára