Stránky

sobota 20. augusta 2011

Zmrzlinový Eton mess

Eton mess je tradičný anglický dezert, ktorý pozostáva zo šľahačky, snehových pusiniek a jahôd. Pod týmto názvom je známy od 19. storočia a podáva sa tradične pri príležitosti výročia kriketového zápasu Eton College proti Winchester College.
Ja som ho podávala pri príležitosti vyrobenia môjho prvého rote Grütze, takže jahody boli nahradené práve ním.

  • 250 ml šľahačkovej smotany
  • zmrzlina
  • ovocie
  • snehové pusinky
Snehové pusinky:
  • 4 bielka
  • 200 g práškového cukru
  • štipka soli
  • kakao
Ako prvé som si pripravila snehovú pusinku. Vyšľahané cesto som rozdelila na dve časti, aby polovica pusinky bola biela a do druhej som primiešala kakao. Cesto som rozotrela na malý plech vystlaný mastným papierom a v predhriatej rúre som pusinku piekla pri 150 stupňoch hodinu.
Hotovú a vychladenú pusinku som rozlámala na väčšie kusy a pridala som ju do vyšľahanej šľahačky. Všetko som to nechala v chladničke cez noc a ráno sme mali hneď po raňajkách poriadny "chaos".

Do pohára servírujeme ovocie, zmrzlinu a pusinkovú šľahačku. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára