Stránky

nedeľa 7. apríla 2013

Koláč s parížskym krémom

Cesto:
  • 8 vajec
  • 150 g práškového cukru
  • 150 g hrubej  múky
Parížska šľahačka:
  • 500 ml šľahačkovej smotany
  • 100 g horkej čokolády
Krém z vaječného likéru:
  • 375 ml mlieka
  • 1 a pol vanilkového pudingu
  • 100 ml vaječného koňaku
  • 125 g masla
  • 1 a pol polievkovej lyžice práškového cukru
  • 3 balíčky mrazeného lesného ovocia
Parížsku šľahačku si pripravíme deň vopred. Šľahačkovú smotanu privedieme do varu a v horúcej smotane roztopíme čokoládu. Necháme vychladnúť a cez noc uložíme do chladničky.
Na cesto budeme potrebovať vymiešaných osem žĺtok s cukrom, ku ktorým pridáme hrubú múku. Do cesta pridáme vyšľahaný bielkový sneh. Upečieme v predhriatej rúre pri teplote 180 stupňov približne 12-15 minút.
Pokým sa nám pečie korpus pripravíme si ovocie. Ja som použila maliny, jahody a čučoriedky, ktoré som podusila s troma lyžicami kryštálového cukru približne 10 minút. Ovocie pustí počas dusenia šťavu, teda bude dobré ju precediť, aby korpus príliš nenasiakol.
Z mlieka a pudingu uvaríme hustú kašu a do horúceho pridáme vaječný koňak. Keďže počas veľkonočného pečenia sa mi pozrážali úplne všetky krémy, tentokrát som si povedala, že sa už proste nenaštvem a zvolila som opačný postup. Do vlažného pudingu som postupne zamiešavala (nie zašľahala!) maslo nakrájané na kúsky spolu s cukrom. Maslo sa vo vlažnom pudingu rozpustilo a následne som krém nechala trošku stuhnúť v chladničke.
Na upečený a vychladený korpus som rozotrela podusené ovocie a naniesla krém z vaječného likéru. Vrch koláča zdobí dotuha vyšľahaná parížska šľahačka posypaná strúhanou čokoládou alebo grankom.

5 komentárov:

  1. No teda, to je dobrota. Ty sem dávaš stále také lákavé recepty, že neviem čo skôr vyskúšať.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam koláček. Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento kolacik je mimoriadna dobrotka..neda sa ho mat v chladnicke a nemysliet na neho :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No nejak nepomohlo ani to ze som nedavala do horuceho,aj tak sa to zvarilo,aj ked to bolo vychladene..este som nechutnala ale dufam ze to nebude vadit samonej chuti

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máte na mysli zrazený krém? Ja som do uvareného vlažného pudingu zamiešala-nie zašľahala! po kúskoch maslo. Vo vlažnom pudingu sa maslo roztopilo. Takto pripravený krém som dala ešte do chladničky. Krém nebol ani trochu zrazený. Je možné zvoliť aj opačný postup. Vyšľahať maslo s cukrom a postupne po lyžiciach zašľahať vychladený puding. Dúfam ,že koláčik bol nakoniec podarený a chutil vám...

      Odstrániť