Stránky

sobota 8. júna 2013

Jahodový koláč

Cesto:
  • 250 g polohrubej múky
  • 250 g cukru
  • 2 polievkové lyžice kakaa
  • polovica prášku do pečiva
  • 5 vajec
  • 100 ml vody
  • 100 ml oleja
Pudingový krém:
  • 1 liter mlieka
  • 3 Zlaté Klasy
  • 200 ml kyslej smotany
  • 100 g masla
  • 8 polievkových lyžíc cukru
Šľahačka:
  • 300 ml  mlieka
  • 2 šľahačky v prášku
  • 1 kg jahôd
  • jahodový džem
Vyšľaháme vaječné žĺtky s cukrom a pridávame na striedačku múku zmiešanú s kakaom a práškom do pečiva a vodu s olejom.
Do vymiešaného piškótového cesta zamiešame sneh z vaječných bielkov. Koláč pečieme pri teplote 180 stupňov asi 15 minút na plechu, ktory sme vystlali mastným papierom.
Upečený korpus natrieme jahodovým džemom a poukladáme čerstvé jahody prekrojené na polovicu alebo zavárané jahody.

Plnku pripravíme tak, že si uvaríme puding v litri mlieka, ku ktorému pridáme cukor.
Uvarený puding necháme vychladnúť, pričom do vlažného zamiešame na kúsky nakrájané maslo a kyslú smotanu. Krém navrstvíme na jahody a na pudingový krém dáme šľahačku.
Povrch koláča ozdobíme strúhanou čokoládou.

11 komentárov:

  1. Napísali by ste mi, prosím, aký veľký plech je vhodné použiť na pečenie cesta? Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som dala raz okruhly priemer 28 cm bol ako torta a raz som dala klasicky 30*25cm.ten kolac je fakt vyborny.lepsie su zavarane jahody a na vrch ozdobit cerstve.

      Odstrániť
  2. Koláčik je úžasný..����

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na aký veľký plech?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dik za recept uz sa tesim ako si pochutna cela rodina

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Bola som úspešná, tento rok opakujem a nesiem do práce k narodeninám, už sa všetci tešia 🙂

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ja som namiesto jahôd dala maliny a bol úžasný

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja som ho už pár krát robila, bol super, a teraz ho práve pripravujem tiež❤️😂👏🎂

    OdpovedaťOdstrániť