Stránky

pondelok 26. augusta 2013

Cobbler

Cesto:
  • 3 hrnčeky hladkej múky (hrnček=250ml)
  • 1 a 1/4 hrnčeka práškového cukru
  • 1/2 hrnčeka roztopeného masla
  • 1/4 čajovej lyžičky soli
  • 2 a 1/2 čajovej lyžičky prášku do pečiva
  • 1 hrnček šľahačkovej smotany
  • 2 vajíčka
  • kôra z jedného citróna
Ovocie:
  • čučoriedky
  • ošúpané broskyne
  • 1/2 hrnčeka cukru
  • 2 polievkové lyžice škrobu
  • 1 polievková lyžica citrónovej šťavy
Posýpka:
  • 1/2 hrnčeka cukru
  • 1 a 1/4 hrnčeka hladkej múky
  • 1 čajová lyžička škorice
  • 50 g studeného masla
Tento recept som našla na internete a pri pohľade na tie obrázky som nemohla spať. Rozhodla som sa teda po menších úpravách vyskúšať tento recept a neoľutovala som. Cobbler bol nádherne mäkkučký a šťavnatý navyše s kopčekom vanilkovej zmrzliny chutil báječne.
Koláč som urobila do formy veľkej 27x18 cm a aj keď som si spočiatku myslela, že to bude málo naozaj nebolo. Cobbler je veľmi sýty takže je to skôr také malé sladké potešenie ako koláč, ktorý sa zje na kvantá.
Ako prvé som si pripravila ovocie lebo broskyne treba ošúpať, na čo som ja samozrejme zabudla a tak som to teda mala trošku pracnejšie-šúpala som už broskyne nakrájané na mesiačiky :)
V miske si premiešame čučoriedky s broskyňami. Pridáme cukor, šťavu z jedného citróna a škrob, ktorý vlastne ovocie zahustí.
Posýpku pripravíme premiešaním pripravených ingrediencií a necháme ju v chladničke.
Cesto som vymiešala z vajíčok a cukru postupne som pridala maslo. Zamiešala som múku spolu so soľou a práškom do pečiva a na záver som priliala smotanu.
Takto pripravené, trošku lepivé cesto, som v tenkej vrstve naniesla na dno maslom vymastenej formy na pečenie a na neho som navrstvila ovocie. Na vrch koláča som cesto ukladala polievkovou lyžicou, robila som kopčeky, ktoré som na záver posypala posýpkou.
Rúru som si predhriala na 180 stupňov a vložila som formu do rúry. A to bola chyba. Počas pečenia ovocie pustilo šťavu a tá v hojnom množstve mi prekypela do rúry, takže vône koláča sa miešali s ,vôňami, pripáleného džemu. Preto odporúčam dať pod formu nejakú podložku, buď plech alebo alobal, aby sa vám nestalo to čo mne.
V pôvodnom recepte bolo uvedené, že koláč sa pečie 45 minút pri teplote 180 stupňov. Po uplynutí tejto doby môj cobbler síce bol krásne zapečený, ale len z vrchu, preto som ho ešte prikryla alobalom a za stáleho sledovania dopiekla ešte asi pol hodiny. Odporúčam, ale naozaj odsledovať špilkou, či je cesto hotové.
Najlepšie prichádza na koniec kedy vlastne nemusíte čakať na to kedy koláč vychladne, ale naservírujete si ho pekne teplý so zmrzlinou a vychutnávate.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára